Un Zoòtrop és una espècie de tambor amb orificis i dibuixos dins; quan fas girar el Zoòtrop i mires pels orificis veus una petita animació.
Nosaltres per fer el Zoòtrop vam agafar una base, una cartolina, una xinxeta, un got de plàstic i un paper amb 3 tires de cartolina; en aquesta cartolina dibuixàvem. Alguns van dibuixar com una pilota que saltava, o una persona saltant i coses així. Finalment vam decorar Zoòtrop per fora.
Aquest trimestre hem començat un projecte sobre el cinema.
La primera part era sobre la història del cinema, des dels germans Lumieres i Georges Méliès, fins a l'actualitat passant pel cinema mut, el cinema en blanc i negre, el cinema sonor i el cinema a color.
Hem fet una línia del temps amb tot el que hem anat treballant.
Un dia vam fer dues dinàmiques cooperatives. Una la vam fer al pati i ens vam dividir en dos grups i consistia en ordenar-se seguint una instrucció (per alçada, per edat, per número de peu, per mida de cabells, etc.) i sense parlar.
L'altra la vam fer a la classe. Estàvem enfilats en cadires i cada vegada teníem menys cadires i ningú no podia caure.
De les diverses activitats que fem a anglès, una d'elles es diu Movie Talk. Tenim un powerpoint ple de diapositives extretes d'un curs o d'un fragment d'una pel·lícula i les anem comentant. Al final de tot veiem el vídeo i comprovem si el que havíem anat dient era cert o no.
Aquest és un exemple d'un trosset de Movie Talk de mitjans de novembre.
L’11 de novembre vam anar al parc de Joan Brossa a fer una excursió organitzada pel Jardí Botànic.
Ens van explicar què eren les trementinaires i què feien.
Les trementinaires eren dones de zones de muntanya que feien cremes amb plantes.
A continuació vam fer una activitat que consistia en imitar l’ofici de les trementinaires (agafant plantes). Vam fer una ruta pel parc agafant diferents plantes curatives i posàvem etiquetes.
Finalment vam fer un remei balsàmic que es barrejava amb fulles de marfull, fulles d’olivera i oli d’oliva. Ha de fermentar quaranta dies i has de deixar-ho en un lloc fosc i sec, i quan han passat aquest dies tens una crema per guarir cremades i ferides.
Un dels experiments que vam fer dins l'aparell locomotor va ser disseccionar una pota de pollastre per veure els músculs, els tendons, els lligaments, etc. Va ser molt guai!
El 31 d'octubre vam celebrar la castanyada a la classe. Vam jugar a un "cluedo" amb espais de l'escola i els nens i nenes de la nostra classe i deprés vam menjar castanyes.
El dia 20 d’octubre vam anar al centre comercial les Arenes al Human Bodies.
Com que estem estudiant el cos humà ens ha vingut molt bé anar a aquesta exposició per veure com és un cos humà de veritat i totes les seves parts.
Primer de tot vam anar caminant a les Arenes.
Vam entrar a l’exposició de Human Bodies per grups. Hem vist cossos d’humans dissecats, també vam veure fetus i embrions, un esquelet d’un ós i d’humà també, els músculs i tots els aparells del cos humà (Locomotor, circulatori, respiratori,digestiu, excretor i reproductor).
En cada sala ens explicaven un aparell diferent.
També vam veure que les persones que fumen tenen els pulmons negres.
Ens va agradar, però algunes coses feien una mica de fàstic.
Vam començar el projecte del cos humà. Hi havia l’aparell reproductor, respiratori, circulatori, locomotor, i digestiu.
Cada grup havia de fer un mural de las parts del cos humà
Vam fer experiments relacionat amb cada aparell del cos huma, un grup feia matemàtiques i un altre grup feia experiments i un altre dictats i comprensions lectores.
Aquetes primeres setmanes vam treballar una miqueta el pop-art i Andy Warhol i vam crear un mural inspirant-nos en la tècnica del pop-art. Vam retallar la silueta de les nostres mans amb papers de diferents colors i llavors vam pintar-nos les mans de negre i vam deixar l'emprempta!
Al principi de curs l'Albert ens va demanar que portéssim material reciclat de casa per fer una escultura ecològica. Ho vam fer amb el grup de cada curs i a tots ens va sorprendre el resultat. Un Among Us (6è), un robot (4t) i un dofí (5è).
Som els RUBIKUBIS i la nostra classe està formada per 15 alumnes:
4t: Joel, Riyad, Sara, Richy i Adriana
5è: Pol, Jad, Mikaela, Maria B i Judith
6è: Alejo, Pau, Arnau, María T i Eva
El nostre profesor és l’Albert i ens vam posar aquest nom perquè ens agraden molt els cubs de Rubik. Tenim 8 cubs de Rubik a la classe i sempre els estem utilitzant, fins i tot de vegades quan no hauríem de fer-ho.
Hola Rubikubis quan publicaremos algo
ResponderEliminarhoy
ResponderEliminarAlbert quan posaras cosas en el munribloc
ResponderEliminarAlbert pública lo que queda por publicar
ResponderEliminar